Szkoła Podstawowa w Zwierznie

82-325 Zwierzno

ul. Zwierzno 28

tel. 55 239 43 71

Przejdź do strony głównej

Piatek, 29 marca 2024

Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej w Zwierznie

Załącznik

do Zarządzenia Dyrektora Nr 20/2019

z dnia 20 listopada 2019 r.

 

Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

w Szkole Podstawowej w Zwierznie

 

Podstawa prawna:

 

  1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ).

  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz.46).

 

 

Rozdział I

Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

 

§ 1. 1. Wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:

  1. Dyrektora szkoły – w każdy wtorek i czwartek w godzinach od 10ººdo 14ººw gabinecie dyrektora;

  2. pracowników wyznaczonych imiennie przez dyrektora szkoły – codziennie
    w godzinach pracy od
    700 do 15 ºº - zał.1.

2. Skargi mogą być wnoszone:

  1. pisemnie;

  2. telefonicznie;

  3. ustnie do protokołu – zał. 2.

  1. Pracownik przyjmujący skargę/ wniosek potwierdza złożenie skargi/wniosku, jeżeli osoba je wnosząca zażąda potwierdzenia.

  2. Pracownik przyjmujący skargę/ wniosek obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie Dyrektorowi.

  3. W szkole prowadzi się Rejestr skarg i wniosków wg wzoru – zał.3. Rejestr skarg i wniosków przechowuje się w sekretariacie szkoły. Rejestr skarg i wniosków posiada następujące rubryki:

  1. liczba porządkowa;

  2. data wpływu skargi/wniosku;

  3. data rejestrowania skargi/wniosku;

  4. adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek;

  5. informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek;

  6. termin załatwienia skargi/wniosku;

  7. imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;

  8. data rozpatrzenia;

  9. krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.

  1. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego – anonimy.

  2. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.

  3. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.

 

Rozdział II

Kwalifikowanie skarg i wniosków

 

§ 2. 1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje Dyrektor.

  1. Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.

  2. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnie, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

  3. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim w terminie 7 dni przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę, wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.

  4. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać w terminie 7 dni właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.

  5. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.

  6. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

  7. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.

 

 

 

Rozdział III

Rozpatrywanie skarg i wniosków

 

§ 3. 1. Pracownik upoważniony do rozpatrywania skarg/wniosków jest zobowiązany przestrzegać następującej kolejności działań:

  1. przyjęcie, kwalifikowanie i rejestracja skargi/wniosku;

  2. analiza treści skargi/wniosku;

  3. określenie i wyszczególninie zarzutów;

  4. w przypadku, gdy z treści skargi/wniosku nie można ustalić jej przedmiotu – wezwać skarażącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania z jednoczesnym pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania;

  5. przeanalizowanie zarzutów w aspekcie prawnym;

  6. zaplanowanie trybu działań / czynności postępowania wyjaśniającego, w tym:

  1. ustalenie źródeł informacji, trybu i form ich zbierania,

  2. ustalenie wykazu dokumentów przewidzianych do kontroli, badania,

  3. przygotowanie narzędzi wspomagających wyjaśnienie sprawy, np. ankiet, listy pytań, kwestionariusza wywiadu, arkusza diagnostycznego, itp.,

  1. w przypadku braku możliwości załatwienia skargi/wniosku w określonym terminie przygotować zawiadomienie o przedłużeniu okresu rozpatrywania skargi/wniosku wraz
    z podaniem przyczycny i planowanego terminu zakończenia;

  2. analiza zebranych materiałów w postepowaniu wyjaśniającym, ustalenie stanu faktycznego, odniesienie się do stanu prawnego i zasadności zarzutów;

  3. opracowanie projektu odpowiedzi na skargę/ wniosek;

  4. sformułowanie wniosków do dlaszej pracy celem poprawy wskazanego obszaru pracy szkoły, w przypadku, gdy skarga / wniosek były zasadne.

 

§ 4. 1. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:

    1. oryginał skargi/wniosku;

    2. notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego;

    3. materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;

    4. odpowiedź do skarżącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem;

    5. inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

  1. Zawiadomienie o załatwieniu wniosku/skargi zawiera:

    1. oznaczenie organu, od którego pochodzi;

    2. wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku;

    3. podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi/ wniosku;

    4. zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi/ wniosku powinno zawierać, oprócz zapisów jak w puntach 1-3, uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o treści art. 239 § 1 kpa.

  2. W  przypadku, gdy skarga w wyniku jej rozpatrzenia została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę (chodzi oczywiście o pierwszą skargę), a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, organ właściwy do rozpatrzenia tej skargi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.

  3. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.

 

 

Rozdział IV

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

 

§ 5. 1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.

  1. Skargę/wniosek rozpatruje się:

    1. do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;

    2. do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;

    3. do dwóch miesięcy gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana, po wcześniejszym powiadomieniu wnioskodawcy lub skarżącego.

  2. Do siedmiu dni należy:

    1. przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;

    2. przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości;

    3. przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;

    4. przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku
      z podaniem powodów tego przesunięcia;

    5. zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;

    6. udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.

  3. W razie niezałatwienia skargi/ wniosku w terminie stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia.

 

 

 

Regulanin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej w Zwierznie został wprowadzony przez Dyrektora zarządzeniem nr 20/2019 z dnia 20 listopada 2019 r.

 

 

 

Dyrektor

Szkoły Podstawowej w Zwierznie

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

 

  1. protokół przyjęcia skargi ustnej;

  2. protokół przyjęcia skargi ustnej z potwierdzeniem;

  3. notatka służbowa;

  4. imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków;

  5. wzór rejestru skarg i wniosków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

załącznik 1

 

 

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ

 

W dniu …………………………………………………………………… , godzina ..........................................................................

 

………………………………………………………………………………………………................................................................

( Nazwisko i imię oraz stanowisko pracownika przyjmującego skargę )

 

…………………………………………………………………………………………………..............................................................

( Nazwisko i imię oraz adres osoby wnoszącej skargę )

 

 

Wyszczególnienie zarzutów, podanie argumentów, przytoczenie faktów, wskazanie źródeł mających potwierdzić zarzuty:

 

 

 

Zarzut

Argumenty, fakty, data

Źródła informacji (świadek, dokument)

 

………………………….................................

.....................................................................

…………………………….............................

………………………….................................

....................................................................

……………………………..............................

…………………………..................................

.........................................................................

…………………………….............................

…………………………….............................

 

 

……………………………...................

……………………………...................

……………………………..................

……………………………..................

……………………………..................

……………………………..................

…………………………….................

……………………………..................

……………………………..................

……………………………......................

 

 

……………………………...............

……………………………..............

…………………………….............

……………………………...............

……………………………...............

……………………………...............

…………………………….............

……………………………..............

……………………………............

……………………………............

 

 

 

Wykaz dokumentów (kopii) załączonych do skargi

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..........................................................................................................…

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

…………………………………………… ........................................................................

( podpis osoby wnoszącej skargę ) ( podpis pracownika przyjmującego skargę)

załącznik 2

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ

 

 

 

W dniu……………………………………………………………Pan/Pani…………………………………………………………

zam. ……………………………………………………………………………......…………………………………………………..

Tel. ………………………………………………………………………….......……………………………………………………..

 

 

Złożył(a) skargę dotyczącą …………………………………………………………………................................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Do skargi załączono następujące dokumenty:

 

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

…………………………………………… ........................................................................

( podpis osoby wnoszącej skargę ) ( podpis pracownika przyjmującego skargę)

 

załącznik 3

NOTATKA SŁUŻBOWA

 

Z postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego

przez………………………………………………………………………………………………………………………………………..

( imię i nazwisko, stanowisko służbowe )

 

W sprawie skargi nr…………………………………………………………………………………………………………………

Złożonej przez…………………………………………………………………………………………………………………………

( imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę )

a dotyczącej: ( wskazać zarzuty )

1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

W trakcie postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:

1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3. …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Na podstawie przeprowadzonych czynności ustalono:

( podać stan faktyczny i odniesienia do stanu prawnego z podstawą prawną )

………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

W czasie badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Wobec powyższego należy:

…………………………………………………………………………………………………............................................................

………………………………………………………………………………………...........................................................……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

 

....................…………………………………

( podpis, stanowisko służbowe )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

załącznik 4

 

 

 

Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków

 

L.p.

 

Imię, nazwisko i stanowisko służbowe

 

Zakres upoważnienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

załącznik 5

 

Rejestr skarg i wniosków

 

L.p.

 

Data wpływu

 

Data zarejestro-wania

 

Adres osoby lub instytucji wnoszącej

 

Skarga/ wniosek dotyczy:

 

 

Termin załatwienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2019-12-04 19:27przez:
Opublikowano:2019-12-04 00:00przez: Administrator BIP
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa w Zwierznie
Odwiedziny:299

  • Brak wpisów.